woensdag 7 juli 2010

Enkele dagen later ...


De laatste dagen zijn we er niet toe gekomen om een berichtje te posten en daar was maar één reden voor : het "inslaapprobleem" dat makkelijk één tot twee uren kan duren ! Gisteren (Nederland-Uruguay ten spijt) heeft hij me van 21u30 tot 23u45 "geteisterd" ! Na de 46ste poging (maak er aub geen grapjes over) om hem in te stoppen, ben ik met tellen gestopt en er zijn er nog een aantal gevolgd ! Van de voetbal heb ik geen minuut gezien !

Na overleg met kenners hebben we beslist om hem geen middagdutje meer te laten doen ! We hadden reeds het vermoeden dat hij zich in de overgangsfase bevond maar baseerden ons op de info van het weeshuis waar hij 's-middags nog een uurtje zou pitten. Over het resultaat wil ik mij voorlopig niet uitspreken, maar vanavond duurde het slechts een 12-tal minuten alvorens onze koele krijger lag te ronken !

Verder gaat het met de taal meer dan behoorlijk. Hij begrijpt heel wat en af en toe komt er wel een woordje nederlands uit ! Het mereldeel van zijn taalvaardige activiteiten bestaat uit het herhalen van onze woordenschat !

We merken intussen ook dat hij zich goed voelt in ons gezinnetje. Hij speelt naar hartelust, haalt streken uit, komt knuffelen, proest het uit van het lachen, verliest ons geen minuut uit het oog ... een echte hartendief

3 opmerkingen:

Kurt en Sophie zei

Hopelijk de start van een goede nachtrust :-) Hij voelt zich echt al als een visje in het water ... dat zie je gewoon op de foto's. Echt fantastisch !

Claudia zei

amai wat doen jullie het geweldig goed! :een hele uitdaging en opgave als kersverse ouders lees ik, maar ook veel genieten van al die leuke en speelse momenten met hartedief Ferres, wij genieten met jullie mee, doe zo verder!

claudia en bart
XXX

Tom en Lore zei

Hopelijk is het middagdutje overslaan de oplossing en kan Jean-Luc zondag de finale van het WK volgen ;-)

Fijn dat het zo goed gaat!
vele groetjes en ik breng die draagdoek morgen of overmorgen binnen (enfin, tot aan de deur ;-) )