zondag 18 oktober 2009

Peking Express

Gisteren hebben 4 VKSJ-meiden uit Zutendaal mijn competitegeest boven gehaald. Ze waren bezig met een Limburgse versie van Peking Express. Het viertal was op dat moment laatste en de moed zat in hun schoenen (of nog wat lager zelfs). Vanuit Rekem bracht ik ze naar de volgende halte (Wok City in Smeermaas). Ze hadden niet veel overtuigingskracht nodig om me te motiveren om verder te gaan. De eerstvolgende halte was de Bascuul in Genk waar ze nog nipt laatste waren. Verder naar sporthal Demerstrand in Diepenbeek waar ze intussen een plaatsje waren opgeschoven en de derde stek bezetten. Een cryptische omschrijving omschreef de volgende halte (de Kerk Beverst). Daar aangekomen (nog steeds derde maar 1 en 2 in zicht) bleek het even moeilijker te worden. Ze kregen een foto - met weinig aanknopingspunten - van de volgende bestemming en meer niet ! Gelukkig kwam er net een bewoner thuis en zijn internetverbinding deed - ondanks wat tijdverlies - de rest ! Als een pijl uit een boog naar Hoeselt (CC) waar ze als 2e arriveerden. (De leiders in de wedstrijd hadden zich van bestemming vergist) Met de finish (Tongeren) in zicht slaagden we erin om de leiders voorbij te gaan en zo als winnaars te eindigen.

Dames,
hoewel ik jullie wellicht nooit meer zal tegenkomen toch even vermelden dat ik er enorm heb van genoten en dat jullie een aangenaam gezelschap waren. Jullie volwassenheid, openheid en interesse in ons adoptieavontuur heeft mij enorm verrast !

3 opmerkingen:

Unknown zei

Dat is graag gedaan. En ook heel erg bedankt voor ons zo ver te brengen. Zonder u was het ons nooit gelukt.

Vele groetjes VKSJ Zutendaal

Anoniem zei

super!! hoezee, weer een goede daad verricht!

X

Awouters Kelly zei

't vorige kwam van kelly :D