woensdag 21 oktober 2009

Rollenpatroon doorbroken

Afgelopen maandag organiseerde fiac een thema-avond rond adoptie. Groot was de verbazing toen mannen en vrouwen apart gehouden werden.

Op basis van sterk overdreven stellingen probeerde men beide geslachten uit hun tent te lokken. Wat te denken van volgende stellingen : "Mijn vrouw wil adopteren dus ik ook" of "Adoptie heeft een zakelijk en emotioneel kantje, ik regel de zaken en krijg de emoties van mijn vrouw erbij" !

De sfeer zat er goed in en het bleek duidelijk dat iedereen zich kon uitleven in het debat. De beste quote van de avond wil ik jullie nog meegeven ... Iedereen (ook de mannen) voelt zich adoptiezwanger. Een mooie term die op veel bijval mocht rekenen.

Er viel ook goed en onverwacht nieuws te rapen ! We zijn weer 2 plaatsjes opgeschoven en staan nu 13e op de wachtlijst !

4 opmerkingen:

Caro zei

heyla,

proficiat! Hopelijk heb ik dan juist gestemd he ;)

Tot morgen
xxx

sabine zei

hey

wat spannend zeg, je zult je telefoon wel niet ver van u zijde laten he

groetjes en ik hoop ook dat ik goed gestemd hebt ;-)
sabine

Anoniem zei

Ben echt heel blij voor jullie.
Nu duimen dat het snel gaat.
De kinderkamer is echt heel mooi.

paty

Claudia zei

helaba,

weer een stapje dichterbij..
heel leuk...die giraffen en de zachte kleuren, ferm gedaan !

groetjes
xxx Claudia