donderdag 1 juli 2010

'k heb nieuwe schoentjes




Na enkele dagen in Bilzen voelt Ferres zich opperbest !

Het inslapen was gisteren wel wat problematisch ... 1,5 uur zeuren en huilen en ik maar "slaap kindje slaap zingen" tot vervelens toe !

Hij eet ontzettend goed : spaghetti, broccoli, aardappel, biefstuk, banaan, nectarine ... het gaat er allemaal vlotjes in. Een echte persoonlijke voorkeur heeft hij niet of nauwelijks tenzij misschien de "petit gervais" !

Vlak voor zijn middagslaapje is Ferres eigenaar geworden van een prachting paar sandaaltjes. Hij heeft zich schitterend gedragen in de winkel en op de terugweg is hij in de buggy in slaap gevallen.

Na het middagdutje is hij aan de groeimeter en op de weegschaal gezet : 81cm groot en 10,6 kilogram. Het lijkt ons weinig voor zijn leeftijd maar volgens de Ethiopische normen en Afrikaanse groeischalen is dit iets onder het gemiddelde.

Intussen profileert Ferres zich als een echte durfal : voetballen, schuif af, door de tunnel kruipen, koprollen, ...

Op aanraden van Liesbet en Lore hebben we het inslaapritueel anders aangepakt. Na een half uur zeuren, lag Ferres rustig in bed maar het duurde nog 20 tot 25 minuten alvorens hij insliep ...

5 opmerkingen:

sanne zei

Ik lees elke dag jullie blog met zeer veel plezier.
Wij zijn sinds 13 mei thuis met onze Ethiopische zoon Bent. Hij meet momenteel 74.5 cm en weegt 9.4 kg. Hij is nu 19 maanden. Ik denk dat Ferres dus inderdaad goed zit.

Wij wensen jullie nog zeer veel succes met jullie zoon en GENIETEN!!!

Sanne en Kris en Bentje

Anoniem zei

mooie foto's, we volgen ook graag iedere dag het laatste nieuws.

johan & marie-ange

Liesbet zei

hihi aanhouder wint ;-)
Binnenkort gaat hij braafjes slapen!!!

Graag gedaan,
Liesbet

Caroline zei

Hallo,
Ik ben Bob,16maanden oud en net als Ferres geboren in het prachtige Ethiopiƫ.Gisteren zagen mijn mama en ik jullie drietjes rond 14u in Bilzen wandelen,net voor mama heel hard wilde remmen en vanuit het raampje "PROFICIAT" wilde schreeuwen bedacht ze nog justekes op tijd dat jullie ons eigenlijk niet kennen ;-)Bij deze toch een dikke proficiat!!!!!

Bob&Co

Anoniem zei

Van harte proficiat met kleine Ferres ! Eindelijk is jullie droom uitgekomen. Ik heb met veel plezier jullie reisverslag gelezen. Ik wens jullie het allesbeste toe en nog heel veel plezier met Ferres.

Steffi